ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

عواقب ابلاغ نشدن تعرفه پزشکان دامن‌گیر نظام سلامت می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۸۳۴۸
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
عواقب ابلاغ نشدن تعرفه پزشکان دامن‌گیر نظام سلامت می‌شود
معاون درمان وزارت بهداشت درباره عواقب ابلاغ نشدن تعرفه‌های درمانی پزشکان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید کریمی در خصوص وضعیت تصویب ۴۶ درصدی تعرفه‌ها گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه مصوب شده و طبق قانون این عدد باید تا قبل از سال و تا قبل از قانون بودجه مصوب و تصویب می‌شد.

وی گفت: متاسفانه این تخلفی است که دهه‌هاست در دولت‌های مختلف اتفاق می‌افتد و ضربه آن را هم جامعه پزشکی و نظام سلامت می‌خورد. همه باید تابع قانون باشند.

کریمی ادامه داد: قانون می‌گوید تصویب قبل از قانون بودجه. چرا؟ برای اینکه اگر بار مالی دارد در قانون بودجه دیده شود. نه اینکه بودجه تصویب شود و ما بگوییم، چون بودجه نداریم پس این عدد زیاد است.

تعرفه‌های پزشکی باید هرچه زودتر ابلاغ شود

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حالی که این عدد به دست آمده حاصل ساعت‌ها کار بوده، کارشناسی شده، هزینه‌ها محاسبه شده و... حتی بیمه‌ها حضور داشتند و این درصد را پذیرفتند. خواهش می‌کنیم که به قانون عمل شود و هرچه سریع ترابلاغ شود.

وی در خصوص کاهش درصد تعرفه‌ها افزود: کم کردن درصد افزایش تعرفه پزشکی کاملا برای نظام سلامت مضر است. زیرا سالیان سال این تعرفه‌ها سرکوب شده و حتی از حداقل حقوق کارگر هم این افزایش کمتر بوده و متاسفانه تعرفه‌ها بسیار پایین‌تر از هزینه‌هاست.

کریمی گفت: هرچقدر خدمات بیشتری در نظام سلامت ارائه دهیم ورشکسته‌تر می‌شویم. از سازمان برنامه و بودجه خواهش می‌کنم که این عدد را روی ۴۶ درصد ثابت نگهدارد و هرچه سریع‌تر برای ابلاغ آن اقدام کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر این ابلاغ یک ماه دیرتر صورت گیرد باید به مدت یک ماه خدمات با قیمت سال گذشته ارائه داده شود. جای تعیین عدد در شورای عالی بیمه است و زمان آن قبل از تصویب بودجه است تا منابع آن دیده شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->